Weboldalunk használatával jóváhagyja a cookie-k használatát a Cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében.

DAKAR 2022

DAKAR 2022


Időmérés extrém körülmények között is.
 

Újév, új kihívások. A 2022-es év első világraszóló sport rendezvényére nem kellett túl sokat várni ugyanis a január 1-én megtartott dzsiddai prológgal gyakorlatilag el is rajtolt a 44. DAKAR-rally. Az a sorozat, melynek során 12 gyorsasági szakaszon egészen január 14-ig versenyeztek a legőrültebb motorosok, quadosok, autósok és kamionosok Szaúd-Arábiában.

A kamionosok között két magyar versenyzőnek is szurkolhattunk, akik nemzetközi csapattal állnak rajthoz. Szalay Balázs egykori főszerelője, Darázsi Zsolt egy francia és egy szlovák navigátorral, illetve szerelővel kiegészülve, míg Szalai Norbert egy spanyol és egy francia versenytárssal közösen ül be a versenykamionjába. Az útvonal nagyon hasonlóan alakult a tavalyi versenyhez, a mezőnynek a prológgal együtt összesen 8000 kilométert kellett megtennie, és majd január 14-értek célba a legkeményebbek Dzsiddában. A gyorsasági szakaszok távja 4300 kilométer volt mindösszesen.

Nézd meg ezt az összefoglaló VIDEO-t, amely az első szakasz legjobb pillanatait mutatja be egy percben.

Január 14-én két hét versenyzés után az összetett élén magabiztosan álló Nasser Al Attiyah 27:46 perc előnnyel Sébastien Loeb előtt megnyerte az idei versenyt, negyedik győzelmével pedig beérte Ari Vatanent. Al Attiyah korábban 2011-ben, 2015-ben és 2019-ben tudott nyerni.

A DAKAR-rali történetét nézve a versenyt 1978-ban rendezték meg először, Párizs és a névadó szenegáli főváros Dakar között, utána viszont Európán és Afrikán kívül is több országban került rá sor, majd 11 évig Dél-Amerika volt a helyszín, 2020 óta pedig Szaúd-Arábia a verseny házigazdája. A Dakar-rali (A DAKAR vagy Párizs-Dakar) egy évről-évre rendszeresen megrendezett, sivatagi terep-rali verseny. 1978-ban rendezték meg először, Párizs és Dakar fővárosok között. A viadal alapítója a francia születésű Thierry Sabine, aki egész életében főszervezőként is tevékenykedett. A verseny ötlete gyakorlatilag akkor fogant, amikor Monsieur Sabine egy autóversenyen letévedt az útról és eltévedt a sivatagban. A kalandos kiruccanás majdnem az életébe került, de miután hazajutott Franciaországba megfogadta, hogy megossza másokkal is ezt az életre szóló élményt. 1978-ban az első verseny először csak a versenyzők szórakoztatására szolgált, majd később neves autógyártó cégek is csatlakoztak a kezdeményezéshez.

 A Dakar-on alapvetően több kategóriában neveznek és indulnak a résztvevők. Az első az „Autók és motorok” kategóriája, a második a kamionok kategóriája, a harmadikkal 2009-ben bővült a rajtlista, nevezetesen a Quad-ok kategóriájával. Ezen belül még tovább színesítették a szervezők, hiszen például az Autók kategóriában is megkülönbözetik a normál autóktól a könnyített prototipusokat és a klasszikus autók csoportját.

A Dakar-rali legsikeresebb versenyzője a francia Stephane Peterhansel, aki hatszor motorral és hétszer már autóval is meg tudta nyerni a versenyt.

A DAKAR nem csak a világ legkeményebb körülmények között zajló terep rally versenye, hanem a gyártók számára az egyik legfontosabb teszt pálya is. Az extrém körülményekre fejlesztett technológiákat itt lehet a legjobban és a legéletszerűbben kipróbálni. Azok a műszerek amik itt megállják a helyüket, azt a gyártók bárhol máshol nyugodt szívvel kínálhatják, hiszen kiállták a legnehezebb próbát.

Ilyen fontos műszer például az autó alap elektronikai egységein kívül a GPS, a CB rádió, mobil telefon vagy éppen a csapat tagok által használt karórák is. Az órák esetében fontos jellemzők a megbízhatóságon kívűl például az óra vízállósága vagy éppen a szíj és a tok terhelhetősége, illetve a felhasznált alapanyagoknak és az összeszerelésnek a minősége. A svájci Marisa csapat pilótája a 2021-es svájci Porsche kupa győztes Antonio Garzon éppen ezért használ a verseny alatt kizárólag megbízható szerkezettel ellátott strapabíró és magas minőséggel összeszerelt órát. Az óráját ebben az évben is a tradicionális svájci gyártó a MATHEY-TISSOT biztosította.  Ugyan az órát a gyártó pilótaórának tervezte, de Antonio szerint, "ami kibírja a terhelést 10 ezer méter magasságban és megfelel a légierőnek, az nekem is tökéletes lesz". A TYPE 21 automata verzióját meg tudod nézni ITT, a kvarc verzióját pedig a lenti képen, részletesebben pedig a képre kattintva.

A gyártó 1886-óta szereplője egyrészt az órapiacnak, másrészt híres szerkezetgyártóként nagy tapasztalata van például repülőgépek belső műszeregységeinek a megtervezésében és kivitelezésében is. Az 1910 évektől kezdve szállított be az amerikai hadseregnek, a britt haditengerészetnek és a francia légierőnek is fontos műszereket, stoppereket és természetesen karórákat.

Szeretnél jobban megismerkedni a MATHEY-TISSOT legújabb kollekciójával? Klikk IDE!

Az idei DAKAR is véget ért megnyitva ezzel az év motorsport rendezvényeinek a sorát. Látványban és izgalomban nem volt most sem hiány, gyakorlatilag már most várjuk a 2023-as versenyt. :-) A kategória győzteseknek és minden bátor résztvevőnek, aki tudta teljesíteni a távot és ezzel kiállta az igazán extrém próbát ezúton is GRATULÁLUNK! 

DREAM. DARE. LIVE IT.

#dakar #dakarrally #matheytissot #swissmade #since1886 #timekeeper #óra #karóra #stopper #chrono #time #team794 #Marisa #stand21racewear #dakarclassics

 

 

 

 

Tartalomhoz tartozó címkék: 2022 Mathey-Tissot Óra
Az oldal tetejére